Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Kámaszubrina

2020. március 06. 07:49 - Szubrina

Egy kis személyes...akit érdekel

Az utóbbi időben elég sok "fejmosást" kaptam emberektől, azzal kapcsolatban, h túl sok elvárást támasztok egy jövendőbeli társsal kapcsolatban. Továbbá, h gyáva vagyok és ha így folytatom egyedül fogok maradni.

Lehetséges, h ez egy átlagos emberre igaz lehet, de én szuperérzékeny vagyok, ami azt jelenti, h nem egészen úgy dolgozom fel az engem ért ingereket, mint mások. Ez nem azt jelenti, h én most fel akarok vágni, h hű de különleges vagyok vagy ilyesmi. Sőt néha utálom ezt a dolgot magamban, néha pedig úgy érzem ez visz előrébb.

Az emberek viszonylag kis százaléka "szenved ebben a betegségben". Még nem egészen fejtették meg, h ezzel születik valaki vagy pedig valamilyen trauma hatására válik ilyenné.

Egy kicsit az Asperger-szindrómához vagy konkrétan az autizmushoz tudnám hasonlítani. Ez a dolog a mindennapi életemben leginkább úgy nyilvánul meg, hogy olyan dolgok, amik felett bárki átsiklana engem kifejezetten zavar és ezt még ráadásul mondom is, amitől a környezetem ki van. Vagy például, amikor teszem azt a pl. postán ér valamilyen atrocitás, igazságtalanság, akkor az a tüske évek múltán is bennem van. Igen, jól gondoljátok, marha nehéz így az életem.

H őszinte legyek én szerintem már így születtem és nem azok a traumák okozták, h a szüleim 18 évig tányértörősen (szó szerint) kiabálósan veszekedtek. Hanem azért voltam érzékeny a veszekedéseikre, mert szuperérzékenyként, mélyen érintett a dolog. A testvéreim bezárkóztak a szobájukba az emeleten én pedig a lépcsőn kuporogva hallgattam a szüleim veszekedéseit (a pénz hiánya miatt mindig) arra várva, mikor kell közbelépni és higgyétek el, elég sokszor kellett. Mert anyukám érveire apukámnak sokszor már nem volt más válasza, csak az erőszak. Ilyenkor odarohantam közéjük álltam és így apa mindig kicsit megnyugodott. Mai napig nem tudom felfogni, h a testvéreim hogy tudták ezt ignorálni, én belehaltam volna az aggodalomba, h véletlenül valami baj történhet odalent a földszinten.

Egyszer tányértörés is volt, azzal vezette le apa a dühét, h összetörte az összes tányért és hónapokig nem volt miből ennünk...jó tanulság, soha semmit ne törjetek össze dühötökben, nagy pazarlás és meg fogjátok bánni! Én ezért káromkodok és nem csapkodok, ha dühös vagyok.

Tehát visszatérve a társkeresésemre, a szuperérzékenységről szóló könyvemben is ír arról a pszichológusnő, h van aki vállal gyereket szuperérzékenyként, de sokan nem, ez kifejezetten jellemző ránk, egyébként.

A társtalálás számomra egy olyan dolog lenne, ami meghatározná az egész további életemet, nagyon nem mindegy, h kivel kell élnem napi 24 órában. Miért kéne ennek a személynek akárkinek lennie, miért kéne ennek a személynek bármit eltűrnöm?

Miért ne lehetne ez a személy olyan, akivel szívesen vagyok, akit szeretek, akivel akár közös utódot is szeretnék, ami félig belőle, félig belőlem van?

Nem félek az egydülléttől, abszolút nem és ezt nem azért mondom, mert nagyon úgy néz ki, h 38 évesen már késő. Szerintem még hosszú évekig tudnék gyermeket vállalni, a menstruációm immáron 26 éve minden hónapban rendesen megjön, nincs baj a hormonháztartásommal. Fiatalabbnak is nézek ki a koromnál és tulajdonképpen mi az a kor? Most őszintén, mit határoznak meg az évek, nem a fizikai, szellemi állapot számít?

Ki nem szarja le, h ki mikor született, ha marha jól néz ki, én pl. soha életemben nem dohányoztam, szívből gyűlölöm és nem is értem hogy mi a jó abban, aminek nincs jó íze, (tehát hogyan szokik rá valaki, mert később a függőség tartja foglyul, de miért kezdi el vki?) én amit beveszek a számba, annak fontos, h jó íze legyen. (bocs, igen annak is). A dohányzás dehidratálja a bőrt, akik dohányoznak, rendszerint szottyosabb bőrrel rendelkeznek és hamarabb is lesznek ráncaik, mint azoknak, akik nem. Sok folyadékot fogyasztok, azaz belülről hidratálok, egyetlen ráncom van, az pedig a sok rosszallásnak köszönhető, a két szemöldököm között egy pici ránc, amit ha eszembe jut fel is engedek, pont azért, h ne mélyedjen el, ja meg ha hunyorgok, erős napban...

ranc1.jpg

Ráadásul nem úgy kell elképzelni, h én bárkire is ráeröltetem magam, akit tökéletesnek gondolok magamhoz, általában azokból válogatok, akiknek én is megfelelek. Na itt van a bibi, igen valóban, az ami én vagyok, külsőleg, belsőleg ahhoz azért kell bátorság, türelem stb...Olyan faszi kell, akinek kötélből vannak az idegei, h el bírjon viselni, viszont megéri mert mint írtam, szeretek adni, gondoskodni, kedves vagyok, jó a humorom stb...nyilván nálam is van egy tűréshatár mi az amit még el tudok viselni a másiknak, de ha bennem már kialakult valami, h mi az amit nem tudok elviselni, miért ne fogalmazhatnám meg pl. horgászat, mint hobbi (igen a vadászat is idesorolandó, nem eszek vadhúst)?

 

 

 

39 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szubrina.blog.hu/api/trackback/id/tr415506816

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szubrina 2020.03.06. 08:38:59

Jut eszembe, egyesek felháborodtak azon miért zárom ki, h horgásszon vagy szerencsejátékozzon a jövendőbeli párom, igen? És milyen jogon zárja ki valaki, a ducikat a párválasztásnál?
Alapvetően ízlés kérdése, h ki mit tud és akar elviselni egy másik embernek. Én se kérek számon másokat ezért, ők miért kérnek engem? Hol a logika?

tarsadalom 2020.03.06. 08:48:17

Szerintem nincs baj a szuperérzékeny emberekkel, én pl. kedvelem őket és tudok figyelni arra, hogy jól érezzék magukat velem. Viszont két másik dolgot is említettél, ami már nehezebb téma szerintem: a sérelemgyüjtögetés (évekig tüske marad benned) és autizmus (aszperger). Ezek a személyiségvonások nem kapcsolódnak mindig a szuperérzékenységhez. Sokkal nehezebben elviselhetőek egy társas kapcsolatban.. Az érzékenység, amit én kedvelek, az csak azt jelenti, hogy nagyon intenzíven érzed - majdnemhogy kitalálod - a körülötted élő emberek lelki állapotát, gondolatait, érzelmeit, örömeit, fájdalmait. Ilyen vagyok én is. Viszont ehhez az érzékenységhez nem kell kötelezően kapcsolódjon egy sértődékenység. Az már negativ tulajdonság szerintem. Persze nem tehetsz róla, és nem válogathatod meg a személyiségjegyeidet. Csak mondom, hogy szerintem érdemes ezeket a tulajdonságokat különválasztani, mert nem mindig együtt járnak.

tarsadalom 2020.03.06. 08:56:37

Ja, és még valami: itt is azt írod, hogy nagyon megválogatod a társjelölteket, és nálam is azt írtd egy kommentben, hogy "Eleinte én is találkoztam boldog-boldogtalannal, aztán már én se voltam hajlandó, nagyobb nyomot hagy bennem egy élő talis csalódás, mint egy csetes. Ez elkerülendő.". Igen, érdemes némi előszűrést végezni. De a "távdiagnózis" szerintem nem müködik. Ha egy levelezés/csetelés után vannak kétségeid egy jelölttel kapcsolatban (látsz jó és rossz pontokat is) akkor inkább találkozz vele szerintem. Csak egy jó tanács.. nem azért mondom, mert én is randira hívtalak :)

Szubrina 2020.03.06. 08:59:45

@tarsadalom: Köszi a kommentet, igazán értelmes hozzászolás. Azonban nem értek egyet, szuperérzékenyként egy-egy stresszhelyzet feldolgozása sokkal komolyabb munka és egy-egy bántás komolyabban is érint minket, tehát ennek feldolgozása is sokkal több időt vehet igénybe, (nálam éveket) ez teljesen logikus, ezért nem értem miért tagadod el a szuperérzékenyektől ezt a dolgot, pláne, ha te is az vagy ezt tudnod kéne, pl. a blogodban a sérelmeid felsorolása, hát nem valami hasonló, te is éveken át gyűjtögetted a sérelmeket, amiket elnéztél egészen addig, amíg le nem lépett a zasszony, nem?

A szuperérzékenység már már az asperger-szindróma spektrumához írható, mások lelkiállapotának érzékelése, az mint egy különleges képesség van bennünk, viszont például nem tudjuk hová tenni a hazugságot, ahogy az aspergeresek sem tudják ép ésszel felfogni....nem is szoktunk hazudni vagy is én nem is tudok. Sőt elhallgatni sem tudok dolgokat, ez a mindennapi életben és a munkahelyemen nagyon nehéz.

Az esőember című film egy kibaszott nagy faszság, mert az embereknek elbaszott elképzeléseik lesznek az autizmusról, van egy youtube csatorna, ahol autisták beszélnek a betegükről. Ha az utcán látnád őket, meg nem mondanád, h autisták...meg a videó alapján se, csak a témából...viszont több ember aspergeres, mint akiről ki is derül...asszem a szuperérzékenyes könyvemben is irja, hogy bizony közel áll egymáshoz ez a két dolog, vannak átfedések is.

A levelemre azt hittem fogsz reagálni, de valamiért egyszerűen figyelmen kívül hagyod, talán mert bánt vagy ennyivel le is zártad, amit írtam? Tény, könnyebb így nekem, h semmit nem reagáltál, de azért meglepődtem, mert nem ezt vártam volna, azt hittem kicsit "harcolni" fogsz.:D

Autistáék youtube csatornája: www.youtube.com/watch?v=r2BHJ5GPwf4
Imádom őket:)

Szubrina 2020.03.06. 09:08:15

@tarsadalom: Tudom, h számodra ez azért fontos, mert esetleg már volt akit veled kapcsolatban pozitív csalódás ért, de nekem mindig az volt a tapasztalatom, h akinél már virtuálisan kétségeim voltak, ott nem is működött.
Volt olyan is, h virtuálisan szupi volt minden, élőben mégsem oks.

Viszont volt olyan, h beleszerettem valakibe virtuálisan és élőben ugyanúgy minden megvolt...

Régen órákat szántam egy randira, aztán a 100-dik után már úgy voltam vele, h előre szoltam mkinek, h egyből meg fogom mondani, hiszen 10 másodperc elég, h el tudd dönteni, h látsz-e valakiben valamit vagy sem...

A vakrandik így működnek, viszont a nem vakrandis ismerkedéseknél szerepet játszhat az idő, a másik hosszas megismerése pl. egy munkatárs, aki elsőre nem is igazán tetszik, de megismervén halálos szerelem, igen ilyen is volt...de egy vakrandisnak erre nem tudok lehetőséget adni, ez inkább a véletlenen múlik...

Veled kapcsolatban az a félelmem, hogy egyrészt nem vártad meg a gyászidőt, karácsonykor még reménykedtél az előző kapcsolatodban azaz 2 hónapja, most meg beleugranál egy tök másikba? Ez eszement dolog.
A másik meg ami megrémiszt, h te egyből családot akarsz én még nem tudom, akarok-e. Ráadásul idő kell, h annyira megismerjek egy férfit, h biztosan be merjek vele vállalni gyereket, mert ha már van gyerek ott nem lesz válás, az kurvaisten, ha beledöglök se, de ha megcsal a faszi, akkor minimum megölöm, mert nem fogok válni.

tarsadalom 2020.03.06. 09:37:30

@Szubrina: Nem láttam levelet tőled... hová írtál?

tarsadalom 2020.03.06. 09:46:55

@Szubrina: A gyászidőt sokan emlegetik, és elvileg lenne is értelme. Régebben, mikor az emberek hosszabb ideig tartottak ki párkapcsolatokban, volt is értelme. Akár egy életre is választottak társat, tehát az elvesztése gyász volt. Persze régebben is elváltak, de legalább úgy gondolták, hogy holtomiglag-holtodiglan. Ezért kellett gyászolni. Manapság már erről szó sincs. Egy elcseszett világban élünk, ahol mindenki mindent eldob, megjavitás helyett. Én csak alakalmazkodom ehhez az őrülethez és rutinosan zárom le a kapcsolataimat, melyek megszüntek. Gyászolok is persze, de nem annyira, mint gondolnád.

Szubrina 2020.03.06. 09:55:37

@tarsadalom: azon az e-mail címeden, amivel a blogra regisztráltál...ha nem tudsz abba belépni el tudom küldeni máshová is.

Szubrina 2020.03.06. 09:56:54

@tarsadalom: Te tudod, de még is megdöbbentő lenne számomra, h ha szeretsz, de mondjuk elhagylak, amint kimondom, h esélyed nincs többé, te már fordulsz is egy másik nőhöz, h "randizunk?"

Lorrh 2020.03.06. 10:36:17

Szerintem ez pokolian nagy elvárás, hogy a társadnak kötélből legyenek az idegei.
Ebben az elvárásban felörlődik a másik. Hogy állandóan tolerálnia kell a "hisztijeidet". Tudom hogy nem hiszti ez a túlérzékenység a részedről, de a másik így élheti meg.
És akkor a pasi lesz a szub, mert a te domináns hangulatváltozásaidhoz, kitöréseidhez kell alkalmazkodnia. Mindent az befolyásol, hogy éppen mit érzel. És pillanatonként máshogy lehet érezni. Ezt csak egy totál flegmatikus mindentleszarom férfi videli el. Na de az meg téged kiakasztana, ha nem rezegne veled együtt. Ti nők, ezt úgy hívjátok, hogy nem figyel rátok a pasi.

Ismerős a téma, voltam egy ilyen párkapcsolatban. Pusztítóan nagy szerelem volt, de a végén a csajt be kellett vinnem a pszichiátriára ahol ottfogták pár hétre.

Szubrina 2020.03.06. 13:05:52

Tudom, h úgy hangzik, mintha én elvárnám a másiktól, h ő toleráljon engem, én meg neki semmit. De én erre nem kötelezek egyrészt senkit, másrészt van a fejemben egy férfitípus, aki rohadtul tud engem kezelni és olyan hatással van rám, h rövidre záródnak a hisztijeim és fejlődök jó irányba...volt már pár halovány kapcsolatomban, amiben megtapasztaltam egy picit milyen lenne...ezért kell irányító pasi mellém, mert ugyan ezt hibának sorolta fel valaki a kommentáradatban korábban, mi nők folyton le akarjuk dominálni a pasikat, de bazmeg ezt egy igazi férfi nem hagyhatja. Nem tehetünk róla, h ilyenek lettünk, ilyennek neveltek...Alapvetően szeretem, ha minden úgy történik, ahogy én akarom, de valahogy boldog nem vagyok tőle...
Az a win-win kapcsolat számomra, ha a pasi imád nevelgetni, irányítani és kellőképpen bölcs hozzá, én meg ugye szeretem, ha így tudnak kezelni...
Nem értem kinek mi baja ezzel...apakomplexus, akár...

Womb Raider 2020.03.06. 16:17:21

@Szubrina: "Az a win-win kapcsolat számomra, ha a pasi imád nevelgetni, irányítani és kellőképpen bölcs hozzá, én meg ugye szeretem, ha így tudnak kezelni...
Nem értem kinek mi baja ezzel...apakomplexus, akár..."

Szerintem az itt hozzászólók közül senkinek nincs ezzel baja.. de ennél fontosabb (lenne) az, hogy találj valakit, aki egyenesen erre vágyik és bírja mindazon skilleket, amelyekkel kezelni tud és rábír a kooperációra.
Biztosan van ilyen.. de a körülményeket nézve azért nem a népesség túlnyomó részét képező csoprt lehetnek :)
Mindenkinek vannak idealizált etalonjai.. de az statikus az adott pillanatban feltörő érzéseket koncentrálja.. Ám mindenki változik, (vagy legalábbis a zöm) és azért az nem valami bíztató, ha valaki maximális rigiditással és kőbe vésett elvárásokkal rendelkezik.. Félő, hogy hosszú távon kódolt a kudarc.. (Bár a változatosság gyönyörködtet;)

"másrészt van a fejemben egy férfitípus, aki rohadtul tud engem kezelni"
Kiindulásnak elmegy.. el kell érni, hogy az ágyadban is legyen belőle legalább egy!

Technikus Úr · www.technikusur.blog.hu 2020.03.06. 18:16:11

Szabadidőmben horgászok. Mondjuk a vadászokat én sem szeretem. Szerencsejáték függő is vagyok. Szóval én kiestem a versenyből. A többieknek sok szerencsét! :D

Vokial 2020.03.07. 22:08:18

Szubrina, milyen az angolod? Tudok egy forrást, ami sokat segíthetne neked, de csak angolul van.

Szubrina 2020.03.07. 22:10:09

@Vokial: te vagy a 27. feliratkozóm?

Csak franciázni tudok:(((

Vokial 2020.03.07. 22:14:29

@Szubrina: Nem, nem iratkoztam fel.

Kár, ejj. Van egy fickó Youtube-on, akinek már egy éve nézem minden videóját. Elég jól nyomja pszichológiában. A lényeg a lényeg, nekem az a gyanúm, nincs veled semmi baj, csak a személyiségtípusod elég ritka fajta, ezért nem találod a párod.

The Cortez · http://redstyleschool.blog.hu/ 2020.03.08. 00:11:05

@Vokial: „nincs veled semmi baj, csak a személyiségtípusod elég ritka fajta”

Ez sajnos nem igaz. Ennyi erővel Hitlerrel sem volt semmi baj. Ha megakarod tudni miért nem találja a párját, akkor nézz szét a kommentjei között.

Szubrina 2020.03.08. 00:12:35

@Vokial: Ha így akarsz bemászni a bugyimba jó úton haladsz (csak viccelek), de tudod milyen felüdítő azt hallani (olvasni) h nincs velem semmi baj, amikor egészen idáig mindig mindenki ezt hajtogatja, h baj van velem...???
csak pár órája még csak 26 volt, azért gondoltam, h te vagy a 27....

Szubrina 2020.03.08. 00:13:02

@The Cortez: Nem is volt baj a diktátorral, kedvelem az öreget.

Szubrina 2020.03.08. 00:15:59

Visszaállt a világ rendje, megint 26 követőm van...

Vokial 2020.03.08. 09:46:27

OK. Ez egy-két információ a fickótól, aztán majd ellenőrizd, hogy jól látom-e, és veled is ez van.

16 személyiségtípus van. Egy ENTP pszichéje így néz ki (minden ENTP ilyen, de az ember 60%-a a természete, a maradék 40 a körülmények, neveltetés, stb.):

- Ne hero: extravertált intuíció hős, a legerősebb kognitív funkció a személyiségben. Az ENTP elsődleges problémamegoldó funkciója. Az Ne a metafizikummal foglalkozik, a mi lehetne? a mi lenne, ha? kérdésekre keresi a választ, és szeret elmerülni ebben a világban. Valamint az érdekli, hogy más emberek számára mik a lehetőségek az életben, illetve mások akaratereje mennyire erős, vagy hogy az emberiségnek mi a jövője. Az Ne a felelős azért, hogy az ENTP azt szeretné, hogy mások kívánják őt, hogy mindig az ENTP legyen partnere vágyai tárgya.
- Ti parent: introvertált gondolkodás szülő, a második, kissé pesszimista, de felelősségteljes kognitív funkció. A Ti a logikus gondolkodás funkciója. “Ha ez igaz, akkor ez hamis, ha az igaz, akkor ez is igaz” stb. Az ENTP számára az igazság mindenek felett áll, az ENTP nem bír hazugságban élni. Gyakran az igazságot közli is másokkal, és emiatt az ENTP szociális helyzetekben néha kénytelen álarcot viselni, és akár hazudni is, hogy egyáltalán kapcsolata lehessen másokkal.
- Fe child: extravertált érzések, a harmadik, gyermeki kognitív funkció. Az ENTP egy ártatlan gyermek optimizmusával akar másoknak segíteni, és az érzéseikkel törődni. Az Fe felelős azért, hogy az ENTP gyakran érez bűntudatot, még akkor is, amikor nem kéne. Az ENTP segítőkész, de hisz a negatív segítségben. Az ENTP közli a könyörtelen Ti igazságot másokkal, és bár az igazság fáj, a szándék nemes: az ENTP ezzel csak segíteni akar. Kár, hogy ezt az igazságot senki sem bírja elviselni. Az ENTPt nem szabad nemtörődömként kezelni, mert nem azok: aki azt mondja rájuk, hogy nem törődnek másokkal, azt az ENTP érzelmileg úgy éli meg, mint egy gyermekbántalmazást.
- Si inferior: introvertált érzékelés, az ENTP legnagyobb félelmét az új élmények jelentik. Az ENTP tökéletesen biztonságban és kényelemben kell, hogy érezze magát ahhoz, hogy új élményeket keressen, ez túlérzékenységként jelenhet meg. Sajnos, ez nem mindig valósul meg, és ilyenkor az ENTP “beragad az indításnál”, megáll a fejlődésben. Az ENTP a legintrovertáltabb extravertált, és ez az Si inferiornak köszönhető. Az Si felelős az ENTP “igazságosság” orientáltságáért is. Az ENTP nem azt teszi az életben, amit akar, hanem amit tennie „kell“, amit a kötelességének érez. Az Si a hosszútávú memória funkciója, és mivel egy pesszimista funkció, a negatív élményekre is “előszeretettel” emlékszik.
- Ni nemesis: Introvertált intuíció nemezis az ötödik kognitív funkció. Az ENTP aggódik a jövője miatt, a saját döntései miatt, és ez párban az Si funkcióval tovább hátráltathatja az ENTP fejlődését. Az ENTP akkor lehet sikeres, ha elég hitet összegyűjt a jövőjére nézve, legyőzi a félelmét és kimozdul a komfortzónájából. A sok kudarc után nem marad majd más hátra, mint a siker.
- Te critic: Extravertált gondolkodás kritika, ami automatikusan kritizálja mások gondolkodását, hitrendszerét, de ugyanígy van az adatokkal és statisztikákkal is. A Ti funkció elég felelősségteljes a saját logikájában, nem csoda, hogy a Te kritikusan viszonyul mások gondolkodásához. A fiatalabb ENTPk automatikusan hülyének tartanak mindenkit, az érettebbek belátják, hogy néha meg kell hallgatniuk másokat is.
- Fi trickster: Introvertált érzések. Ez az a kognitív funkció, amiről az ENTP azt hiszi, hogy ismeri, és tudja, de igazából fogalma sincsen róla. Az ENTPk nem hoznak morális döntéseket, mert számukra a moralitás szubjektív. Az ENTPk csak etikai döntéseket hoznak a körülöttük lévő szociális szabályok és normák mentén, vagyis mások érzelmei alapján. Soha ne kérdezz meg egy ENTPt, hogy mit érez elszigetelt tárgyakkal vagy más emberekhez nem kapcsolódó dolgokkal kapcsolatban, mert nem fogja tudni. Nem is érdekli őket. Figyelem, ez nem ugyanaz, mint a testi kényelem érzése, az Si.
- Se demon: Extravertált érzékelés démon funkció. Az ENTPk nincsenek jóban a valós fizikai világgal, mert nem érdekli őket. Mondjuk úgy, egy törés a szélvédőn nem fog nekik feltűnni azonnal, csak akkor, ha már elkerülhetetlenül és direkt módon az “arcukba mászik” a probléma. Az ENTPk ügyetlennek érzik magukat, mert nincsenek tisztában a közvetlen környezetükkel – de nem is ez a feladatuk az életben. Ha az ENTP túl sok negatív élményt kap, és nem tud menekülni a helyzet elől, a démon előbújik, és legrosszabb esetben elpusztít mindent maga körül, ami valós és konkrét.

Az ENTP leginkább az INTJ típussal kompatíbilis. Az ENTP számára főleg az INTJ Se inferior funkciója a leginkább vonzó (INFJnek is van ilyen amúgy), mert az a funkció addig nem érzi kényelemben magát, amíg az ENTP Si inferiorja nem elégedett. Az INTJ/INFJ Ni hero funkciója szolgáltatja a vágyakozást az ENTP iránt, emellett az Se inferiort csak az érdekli, ami az ENTP számára a legjobb. Főleg a hálószobában.

Szubrina 2020.03.08. 13:24:40

@Vokial: Ha jól emléxem ebben a tesztben, nekem az jött ki, h olyan vagyok, mint terézanya...újra megcsinálom majd.

Vokial 2020.03.08. 15:11:28

@Szubrina: Sajnos a tesz szart sem ér. Nincs értelme kitölteni. Egyiket sem. Ennek számos oka van.

1. A teszt mindig más és más eredményt hoz neked, attól függően, hogy épp milyen lelkiállapotban töltöd ki. Annak ellenére, hogy az emberek azt hiszik, a személyiségtípus változik, ez nem igaz. Egy személyiségnek több oldala van, és nem mindig az egodban tartózkodsz.
2. A teszt nem választja szét a természetedet a neveltetéstől és körülményektől, márpedig a te személyiséged az csak a természeted, a többi az élettapasztalat.
3. Az emberek hajlamosak úgy kitölteni egy tesztet, hogy aszerint válaszolnak, amit mások gondolnak róluk, vagy akarnak gondolni róluk, vagy amik önmaguk akarnak lenni. Észre sem veszik, és nem őszintén válaszolnak a kérdésre. Ez nem a tesztkitöltő hibája, hanem a teszté.
4. A kérdések maguk sem mindig egyértelműek, tehát a válaszok sem lesznek tökéletesek.
5. Az eredmény négy betűt ad, amit az emberek egymástól külön kezelnek, "ó, ma ENTP voltam, de tegnap inkább I, tehát INTP". És még százalékok is meg vannak adva, hogy ki mennyire J vagy P, amiknek megint nincs értelme. Ez nem így működik. Egy embernek csak az egoját adja ki a négy betű, de egy ENTP, ha kényelmetlenül érzi magát, átmegy az ISFJ tudatalattijába és szuper tartózkodó, háttérben meghúzódó típus lesz. Ismerős, ugye? Erről nem tájékoztat a teszt.
6. A teszt nem fog neked semmit sem mondani a kognitív funkciókról, amikről én beszéltem. Valamint a kommunikációs stílusodat és temperamentumodat sem vizsgálja, márpedig ezek a lényegesek.
7. A végeredmény nem mondja el egy típus negatív tulajdonságait, csak a pozitív visszajelzésre koncentrál, hogy a teszt kitöltője mindig elégedett legyen. Az ENTPk például hajlamosak a Stockholm szindrómára, de ezt persze egy teszt sem fogja elárulni neked a végén.

Egy személyiségtípus máshogy jelenik meg. Pl így: Ha jól emléxem ebben a tesztben, nekem az jött ki, h olyan vagyok, mint terézanya...újra megcsinálom majd."

Az ENTPk indirekt formában kommunikálnak. A direkt formája a fenti soroknak az lett volna, hogy "Nem hiszem, hogy igazad van (Te critic), mert emlékszem (Si inferior), hogy a tesztben más jött ki."

Elemezni érdemes, nem tesztet tölteni:

"H őszinte legyek én szerintem már így születtem (Ti logika + Si memória) és nem azok a traumák okozták (Si), h a szüleim 18 évig tányértörősen (szó szerint) kiabálósan veszekedtek (szisztematikus). Hanem azért voltam érzékeny a veszekedéseikre (Ti+Si), mert szuperérzékenyként, mélyen érintett a dolog (Si). A testvéreim bezárkóztak a szobájukba az emeleten (Ne viselkedésminta) én pedig a lépcsőn kuporogva hallgattam (Si hosszútávú memória) a szüleim veszekedéseit (a pénz hiánya miatt mindig) arra várva, mikor kell közbelépni (Si kötelességtudat) és higgyétek el, elég sokszor kellett (mert egy ENTP nem azt teszi, amit akar, hanem azt, amit a kötelességének érez). Mert anyukám érveire (Ti érvek az elsődlegesek) apukámnak sokszor már nem volt más válasza, csak az erőszak (ismét szisztematikus). Ilyenkor odarohantam közéjük álltam (Si kötelesség, Fe segíteni akarás másokon) és így apa mindig kicsit megnyugodott (Fe, mások érzései). Mai napig nem tudom felfogni (Ti), h a testvéreim hogy tudták ezt ignorálni (Ne mások viselkedése és motivációja), én belehaltam volna az aggodalomba, h véletlenül valami baj történhet (még mindig jelen időben (!), vagyis Ne mi lenne ha esemény, haladás szerű kommunikációs stílus) odalent a földszinten."

Ja, és a temperamentum alapján rendszerekben gondolkodsz ("Visszaállt a világ rendje", "Már megszoktam, engem mindenhonnan kitiltanak előbb vagy utóbb:D"), pragmatikus vagy, vagyis azt csinálod általában, ami működik, és nem azt, ami helyes (pl. blogot írni a szexről nem egy affiliatív dolog, "Ki nem szarja le, h ki mikor született, ha marha jól néz ki"), illetve az egyén önállósága mellett állsz ki ("Nem félek az egydülléttől, abszolút nem").

Mindegy. Rengeteg aspektus van még, de a lényeg, hogy szerintem egyáltalán nincs veled baj, illetve ha van, akkor egyáltalán nem annyi, mint amennyit te gondolsz, vagy mások mondanak neked, hogy van, és nem is azok, amikről te hiszed, hogy baj. Ez lenne a lényege a mondandómnak. De nem akarom szétkommentelni a blogodat, csak inkább biztatni arra, hogy ne add fel. Uff.

Vokial 2020.03.08. 15:12:03

Ja, és boldog nőnapot, amennyire lehet.

Reactor 2020.03.08. 15:25:13

Úgy ám! Boldog nőnapot, Szub:)

Szubrina 2020.03.08. 17:20:09

@Vokial: Ezt neked is és másoknak is mindig mondom, ha ilyen geci kurva sokat akarsz írni, főleg, ha nekem, akkor darabold, geci ez így egy kicseszett betűtenger...alig van lelkierőm végigolvasni, a szememmel kapaszkodok, mint egy szerencsétlen, h el ne veszítsem hol tartok...

Most értem haza, mindjárt elolvasom, milyen regényeket írtál ide, az alvóregeddel? Ami ugyan 10 éve megvan, de csak néhány kommentet gyártottál vele:O

Az igaz, h mindig más eredményt ad, de nagyjából nem különbözik, én nagyon őszinte vagyok másokhoz is és magamhoz is, ezért azzal nincs baj, h helyes válaszokat adok-e...

Arról nem beszélve, h a természetembe ivódnak a tapasztalatok, mit ne mondjak főleg a negatívak...és onnantól az vagyok én...

vagy is már faszom se tudja ki vagyok, meghallgattam az Új Föld című hangoskönyvet és már azt sem tudom, h ki vagyok én...

Szubrina 2020.03.08. 17:22:02

@Vokial: Nah már is megbukott a dolog, mert rám ez nem igaz:
- Ne hero: extravertált intuíció hős, a legerősebb kognitív funkció a személyiségben. Az ENTP elsődleges problémamegoldó funkciója. Az Ne a metafizikummal foglalkozik, a mi lehetne? a mi lenne, ha? kérdésekre keresi a választ, és szeret elmerülni ebben a világban. Valamint az érdekli, hogy más emberek számára mik a lehetőségek az életben, illetve mások akaratereje mennyire erős, vagy hogy az emberiségnek mi a jövője. Az Ne a felelős azért, hogy az ENTP azt szeretné, hogy mások kívánják őt, hogy mindig az ENTP legyen partnere vágyai tárgya.

Szubrina 2020.03.08. 17:23:07

@Vokial: Mehpróbáltam, de képtelen vagyok ezt a sok zagyvaságot elolvasni, vonatold ki, h még is mi a retkes faszt akarsz mondani!

Szubrina 2020.03.08. 17:24:41

@Vokial: Próbálj meg a lényegre szorítkozni vagy írj blogot és aki akarja elolvassa...a komment az nem lehet két oldal, minibetű, összefolyva, idegen szavakkal teletűzdelve.

Na mentem hajat mosni, mert tiszta termés, meg tűlevél a hajam.

Szubrina 2020.03.08. 17:37:26

@Vokial: Oké, a végét elolvastam, figyelj van velem baj, de nem azok, amiket itt egyesek mondanak, saját magam is meg tudom különböztetni magam a legtöbb embertől, látom a reakcióikat dolgokra, látom, ahogy hazudnak, ahogy gusztustalanul kavarnak valaki háta mögött, tapasztalom, ahogy bántóan viselkednek velem, mert látják, h érzékeny vagyok rá.
Bagdy Emőke ezeket hívná DARK személyiségnek, akik még a pszichopatáknál is pszichopatábbak...nekem a legnagyobb vágyam, h kivonuljak a rendszerből, a taposómalomból, a bürokrácia hamis bugyraiból, a felszínes emberek köréből.
Vannak stratégiáim, hogy el tudjam viselni ezt az egészet, de alapvetően az a típusú ember ebben a mesterkélt rendszerben soha nem lesz igazán boldog...

Őszinte leszek elég erős gyomor kell ehhez a világhoz, gondolj most arra, h ebben a pillanatban éppen hány állat szenved valami emberi baromság miatt, nekem elég csak erre gondolnom és az egész létezésünk értelmét kétségbe is vonom...

Az átlagemberek soha nem gondolnak ilyenekre, mossa az agyukat a média, boldogok a kis tyűkszaros életükkel, egymás háta mögött kavarászással, irigykedéssel, hazudozással...breaf...

Azt említettem már, h nem csak pasim nincs, de kifejezetten barátaim sincsenek, max. ismerőseim, mert ezernyi csalódás után eldöntöttem, h nem engedek közel magamhoz senkit...

Ha akarom vannak pasibarátaim extrákkal, de rájuk is csak ritkán tartok igényt.

Szubrina 2020.03.08. 17:39:32

Nah most mentem...pancsizni:)

The Cortez · http://redstyleschool.blog.hu/ 2020.03.08. 17:48:15

„egymás háta mögött kavarászással”

Erről te is sokat mesélhetnél.

„Azt említettem már, h nem csak pasim nincs, de kifejezetten barátaim sincsenek”

Ezen vajon miért nem csodálkozik senki?

Szubrina 2020.03.08. 17:52:56

@The Cortez: Azért nem csodálkozik senki, mert mindenki tudja magáról mekkora nulla emberileg és ezért megérti, h én az égi tünemény nem barátkozom veletek.

Én nem kavarászok mások háta mögött.

Miért jöttél?
Olyan rossz véleménnyel vagy rólam, direkt a házad tájára se mentem, erre még is idejössz...??

Vokial 2020.03.08. 18:11:12

@Szubrina: Bocsánatot kérek a hosszú posztjaimért. Kicsit elragadtattam magam, igaz, és mivel egy poszt csak 5000 karakter lehet, nem volt lehetőségem mindent megmagyarázni.

Semmiképpen nem akartalak felidegesíteni azzal, amit írtam. Nem vagyok jelen a blog.hu-n, nem nézem, és csak véletlenül találtam meg az írásaidat, és gondoltam, hátha segít, amit írok. Így sikerült. Sajnos nehezen megy magyarul megfogalmazni ezeket a dolgokat, hiszen angol a forrás, nincs még magyar megfelelője semminek.

Jó ötlet, talán majd egyszer írok róla blogot magam is. Akkor hosszabban ki lehet ezeket fejteni, többeknek szólhat ez a téma. Na jó pancsizást.

Szubrina 2020.03.08. 18:16:37

@Vokial:
1. miért érzed szükségét, h segíts?
2. miért írtad ilyen hosszan?
3. megbántottalak?

Nem volt szándékos...

The Cortez · http://redstyleschool.blog.hu/ 2020.03.08. 18:26:22

@Szubrina: Mert mindenki látja mekkora egy gonosz, elbaszott képződmény vagy, akinek ráadásul van pofája elszállni magától.

„h én az égi tünemény”

Meg az apád retkes fasza. Ha az lennél nem lennél rosszindulatú, nem akarnál embereket kínozni, meg nem projektálnád másra a saját lelki nyomorékságodat.

„Én nem kavarászok mások háta mögött”

Amikor foglalt palikkal baszatod magad, az szerinted micsoda?

Vokial 2020.03.08. 18:46:43

@Szubrina:

1. Mert úgy érzem, hogy olyan dolgokat tanultam, amik más szemszögből láttatják a dolgokat. És mert másoknak is hasznosak lehetnek. Vagy azt akarom kideríteni, hogy egyáltalán jól láttam-e rajtad, amit láttam, és ellenőrizni szerettem volna a tudásomat. Szóval valóban, semmi sem mondja, hogy a) mindenben igazam van, és nem tévedtem b) feltétlenül hallgatnod is kell rám, akár igazam van, akár nem. Amúgy 1000 km-re élek tőled, tehát nem akarok és nem is akarhatok mást.
2. Mert még ennyi információ sem volt még elég ahhoz, hogy elmondjam, amit gondolok, el nem tudom képzelni, mi lett volna három mondatban.
3. Hát mondjuk úgy, hogy meglepődtem először, főleg a retkes faszos részen, de értem, hogy nem nekem szól.
Kámaszubrina
süti beállítások módosítása